Új dizájn az évfordulóra – klasszikus és modern találkozása

Van egy édes kis fagyizóm, ahol teljesen természetes és egészséges összetevőkkel dolgozom és egyedi megrendelésre fagyitortákat is készítek. A vállalkozásom jövedelmező, viszont a fiam rendre mondogatja, hogy mennyire elavult már a kis üzletem logója és a szóróanyag sem kelti fel kellően a figyelmet. Idén újfent megünnepeltük a fagyizó alapításának évfordulóját a családdal és a munkatársakkal. A fiam e jeles nap alkalmából nagy meglepetéssel állt elő; új logót terveztetett, és kiegészítésként teljesen egyedi, dizájnos szóróanyagokat.

Nagyon meghatódtam és arra kértem, meséljen el minden részletet ezzel kapcsolatban, így beavatott a folyamat különböző állomásaiba.

Első körben egy céget volt szükséges találnia, amely online marketing tanácsadás és kivitelezés mellett nyomtatott kiadványok terén is nyújt szolgáltatásokat. A Keresőben Első csapatára esett a választása, mivel nagyon jó referenciákat sikerült olvasnia velük kapcsolatban. Ők online és nyomtatott kiadványok készítésében is jeleskednek, ami azért volt fontos szempont, mivel én nem vagyok jelen a weben. A régimódi megoldások híve vagyok, éppen ezért a nyomtatott szóróanyagok számomra ideális reklámfelületek.

A Keresőben Első munkatársai szerint egyáltalán nem számít ódivatúnak e ragaszkodásom. Mivel fő profiljuk egyike azonban az online marketing tanácsadás és kivitelezés, sokat beszélgettek fiammal arról, hogy manapság mennyire indokolt az online jelenlét egy jól felépített marketing során. Fiam nyitottabb az újdonságokra, így legnagyobb meglepetésemre, a végére tartogatta a legnagyobb hírt: megbízta őket egy weboldal létrehozásával is.

Eleinte kissé elutasítóan álltam a dologhoz, de rengeteg a Keresőben Első által felsorakoztatott érvet tolmácsolt számomra, így végül úgy voltam vele, miért ne próbáljam meg. A létrehozott honlapot meglátva pedig végérvényesen eloszlott bennem minden kétség. Elképesztően igényes, jól átlátható felület, és igazán passzol az egyéniségemhez. És ami a legfontosabb, hogy érezhetően fellendült azóta a bolt, mióta online is tájékozódhatnak róla az emberek.

Azt érzem ennek ellenére, hogy a kiadványok állnak igazán közel hozzám, szeretem átlapozni, a kezemben tartani és érezni a tinta és a papír illatát. Ügyfeleim sok esetben az idősebb korosztályból kerülnek ki, és akadnak közöttük többen, akik egyáltalán nem mozognak otthonosan az internet világában. Ez is úgy vélem nyomós érv a papíralapú hirdetéshez történő ragaszkodásom szempontjából. Viszont be kell lássam, hogy haladni kell a korral, és nagyon elégedett vagyok a honlappal, amit készítettek a számomra. Azóta már magam is ügyesen használom az internet által kínált lehetőségeket.

Fiam megmutatta nekem Keresőben Első honlapján elérhető bemutatkozó fejezetet, amely egészen részletesen tárgyalja, hogy mennyire aktuális még manapság is a kiadványok létjogosultsága. Természetesen egy honlap egyértelműen uralkodó marketing felület, de indokolt esetben egy kiadvány nagyon hatásosan képes kiegészíteni és felhívni a figyelmet.

Na, de visszatérve a történethez, mindenképpen egy látványos, szakmailag hiteles, hatásos kiadványt céloztak meg a Keresőben Első kreatív szakemberei. Hosszasan elbeszélgettek fiammal, az ő ötlete adta teljes mértékben a kiindulópontot a tervezési munkafolyamathoz. Személyes interjú keretein belül számos kérdést tettek fel számára, hogy megfelelő képet kapjanak az egyéni elképzelésekről. A cél az volt, hogy olyan prospektus jöhessen létre, amely az online marketing tanácsadás és kivitelezés ügyfél orientáltságát tükrözi vissza.

A szöveg is az ő bevonásával íródott, hogy a lehető legtökéletesebben tükrözze vissza az egyéni gondolkodásmódot. A Keresőben Első határozott hangsúlyt helyez az elvárt stílusra, átbeszél minden lényeges aspektust; a megszólítást, és bármit, ami hatással lehet a szóróanyagot olvasóra.

Felhívták fiam figyelmét arra, hogy fokozott hangsúlyt igényelnek a felhasznált képek, fotók. Ezek minősége erősen kiemelt kell legyen, hiszen például egy homályos kép teljes mértékben elveszi a nyomtatott kiadvány vizuális értékét. Fiam azonnal képes volt azonosulni ezzel a feladattal. A múltban elvégzett egy fényképész tanfolyamot, így az egyik hobbija azóta a fotózás, amit megalkuvást nem tűrő precizitással kezel. A Keresőben Első személyes konzultációi során sikerült is kiválasztani a leginkább ideális képeket, amelyek kiegészíthetnék a prospektus vizuális világát. Mint azt fiamnak is elmondták, alapvetően is ez szokott lenni a legopcionálisabb megoldás, ha a megrendelő egyéni képeivel van megtöltve az anyag. Emiatt felettébb szerencsésen adódott az a tény, hogy ő saját, minőségi képekkel rendelkezik.

Miután a szóróanyag szerkesztése befejeződött és fiam által is jóváhagyásra került, kezdetét vehette a nyomtatás. Ebben két opció is rendelkezésére állt. A Keresőben Első felajánlotta a saját nyomdaipari partnerének szolgáltatásait, akivel már számtalan sikeres közös projektet hajtott végre. Vagy lehetőség van ilyen esetekben a megrendelő által kiválasztott nyomdában sokszorosítani a készre szerkesztett anyagot. Fiam örömmel élt a Keresőben Első által felkínált lehetőséggel, ugyanis minden tekintetben elégedett volt az odáig elkészült munkájukkal, így biztos volt abban, hogy a kivitelezés szervezésében is profi a csapat. Segítettek is lebonyolítani minden ehhez szükséges folyamatot.

A nyitottságom azóta is megmutatkozik, több alkalommal is ajánlottam másoknak, hogy éljenek az online marketing tanácsadás és kivitelezés által felkínált lehetőségekkel.